در باب صوم به چه دليل اكل و شرب غيرمعتاد هم مبطل است؟ (من طلبه هستم و دليل فقهي اين مطلب را خواهانم)
1. در صورتي كه اكل و شرب از طريق معتاد يا دهان باشد، روزه باطل ميشود، هرچند مأكول و مشروبِ معتاد ـ يعني خوراكي ـ نباشند و دليل آن، اطلاق ادلّه است.
2. چنانچه اكل و شرب از طريق غير معتاد مثلا تزريق باشد و كاملاً اثر تغذيه را داشته باشد ـ مانند سُرُم ـ مشمول اطلاق دليل خواهد بود، هرچند برخي اين ادعا را مطرح كردهاند كه ادله ابطال أكل و شرب از اين صورت انصراف دارد.
    
						
						
						
						
						
						
						
						
						
مرکز نشر اسراء ، ناشر اختصاصی آثار آیت الله جوادی آملی، در سال 1372 شمسی آغاز به کار نمود؛  تولید آثار مکتوب با کیفیت مطلوب و استاندارد، عرضه سریع، به موقع، با قیمت مناسب و پیشتیانی محصولات ،  بستر سازی دسترسی آسان، سریع و کم هزینه مخاطبان داخل و خارج کشور به محصولات، حضور در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی از وظایف و ماموریت این مرکز می باشد.