search - دفتر
برچسب Facet
مشخصات دسته بندی
جستجوی نتایج
-
محتوای سایت
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم کتاب قضاء را بنا شد که طبق عروه مرحوم سيد بزرگوار(رضوان الله تعالي عليه) شروع بکنيم. مباحثاتي که قبلاً شروع ميشد مطابق با شرايع بود، زيرا غالب کتابهاي فقهي و علمي ما مطابق شرايع است يا تعليقه آن است يا شرح آن است؛ اما از آن جهت که ممکن است عده زيادي از بزرگواران در مسئله قضاء حضور داشته باشند قاضي...
شناسه:1950205 -
محتوای سایت
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم ملاحظه فرموديد که در بحث قضا، مقدمهاي بود که بخشي از آنها مطالب قرآني است و بخشي هم مربوط به کشورداري. مطلب اول که مربوط به قضا از منظر قرآن کريم بود گذشت اما بخش دوم که قضا از نظر کشورداري و تمدن و آيين يک مملکت چگونه است، در اين محضر مطرح ميشود و آن اين است که تمدن فعلي و کشورداري فعلي، اداره کشور...
شناسه:1941079 -
محتوای سایت
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِين سَيَّمَا خَاتَمِهِم وَ أَفَضَلِهِم مُحَمَّد صَلَّی اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الأطْيَبِينَ الأَنْجَبين سَيَّمَا بَقِيَّةَ اللَّه فِي الْعالَمِين بِهِمْ نَتَوَلَّی وَ...
شناسه:457295 -
محتوای سایت
علت طرح مباحث توحيدي در سوَر مكّي طرح وحدت «اله» بعد از سوگندها با استفاده از نظم عالم تبيين آيات دال بر آسمان و خلقت آن بررسي آيات دال بر خلقت زمين و تعيين فصول بيان نوع ديگر از آسمان غير نجومي و محل بحث نبودن آن محل بودن نظم در آسمان نجومي و دلالت آن بر ناظم تبيين ديدگاه اقدمين درباره آسمان و كواكب ثابت و سيار و نظم آن ورود مباحث هيوي قديم در علم...
شناسه:1903623 -
محتوای سایت
ترسيم صور بهشتيان بعد از دوزخيان سوال بهشتیها از سرنوشت رفقای منکر معاد سخن بهشتی از سرنوشت رفقای منکر معاد تبيين دو وجه در تفسير ﴿أَ فَما نَحْنُ بِمَيِّتينَ﴾ و راه جمع آن تفاوت آيه ﴿أَ فَما نَحْنُ بِمَيِّتينَ﴾ با مشابه آن در سوره «دخان» راه جمع آيات دال بر يک مرتبه مرگ و دو مرتبه آن امکان استناد ﴿إِنَّ هذا لَهُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ... ﴾ به...
شناسه:1904034 -
محتوای سایت
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم مسئلهاي استطراداً مطرح شد و آن، بيان لطيف امام(رضوان الله عليه) بود که زمان و مکان در اجتهاد، بيدخالت نيستند و اين معنايش روشن شده بود. يکي از بحثهايي که در اين ذيل گذشت اين بود که اگر زن از مالی که خودش کسب کرده يا ميراثی که برای خودش است بخواهد صدقه بدهد، در اين روايات، آن طايفه اولي اين بود که...
شناسه:1489928 -
محتوای سایت
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم ﴿وَ لَقَدْ ضَلَّ قَبْلَهُمْ أَكْثَرُ الْأَوَّلينَ (71) وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا فيهِمْ مُنْذِرينَ (72) فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُنْذَرينَ (73) إِلاَّ عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصينَ (74) وَ لَقَدْ نادانا نُوحٌ فَلَنِعْمَ الْمُجيبُونَ (75) وَ نَجَّيْناهُ وَ أَهْلَهُ مِنَ الْكَرْبِ الْعَظيمِ (76) وَ...
شناسه:1904289 -
محتوای سایت
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم تا کنون روشن شد که صدقه به معناي خاص، از رهآوردهاي اسلام است که بدون قصد قربت باطل است؛ هم مشروط به قصد قربت است هم ممنوع به ريا است؛ هم قصد قربت در آن دخيل است که اگر نباشد صحيح نيست و هم ريا آن را باطل ميکند بر خلاف عقود ديگر. ممکن است کسي ريائاً, هديه يا هبه بدهد، اينجا اصل ملکيت و اثر وضعياش...
شناسه:1522976