search - دفتر
برچسب Facet
مشخصات دسته بندی
جستجوی نتایج
-
محتوای سایت
نمازگزاري كه هنوز ذكر قنوت او تمام نشده، دستش را حركت دهد يا پايين آورد يا قبل از بالا بردن، شروع كند به خواندن قنوت، نمازش چه حكمي دارد؟ اشكال ندارد. ١٦/٤/١٣٨١
شناسه:427703 -
محتوای سایت
رعايت نكردن صحيح بعضي مستحبات نماز (مثلاً بالا بردن صحيح دست در تكبير) چه حكمي دارد؟ اشكال ندارد. ١٦/٤/١٣٨١
شناسه:427687 -
محتوای سایت
شركت در تشييع و تدفين و نماز كسي كه خودكشي ميكند، چه حُكمي دارد؟ مورد سؤال اشكال ندارد. 1/11/81 آيا كفن و دفن غير مسلمان واجب است يا نه؟ در صورت وجوب بايد طبق آئين آنها باشد يا طبق دستور اسلام؟ در صورت نبودن هم آئين غير مسلمان كفن و دفن غير مسلمان همانند مسلمان واجب نيست هرچند اصل دفن براي حفظ بهداشت لازم است. 31/2/88 ...
شناسه:427879 -
محتوای سایت
چه چيزهايي موجب جنابت در بانوان ميشود؟ آيا خوش آمدن و سست شدن بدن و پرش بدن بدون آنكه مني خارج شود غسل دارد يا خير؟ 1. خوش آمدن، سست شدن بدن، مادامي كه مني خارج نشود، موجب جنابت نيست. 2. دو چيز موجب جنابت زن ميشود: يكي خروج مني و ديگري دخول. اگر زن در روزهاي هشت يا نُه عادتش ترشح كمرنگ ببيند، جزء عادت او محسوب ميشود؟ اگر روزهاي...
شناسه:427895 -
محتوای سایت
زني بچه شيرخواري دارد و از بول بچه لباسهايش و بدنش نجس ميشود و لباس هم ندارد كه براي نماز عوض كند و صبح و ظهر و شب هم حمام نميتواند بكند و اگر حمام كند، مريض ميشود. تكليف شرعي اين زن براي نماز و روزه چيست؟ زني كه پرستار بچه است و بيشتر از يك لباس ندارد و قدرت خريد يا كرايه و يا عاريه كردن لباس ديگري را هم ندارد، اگر شبانهروز يك مرتبه لباس خود را آب...
شناسه:427847 -
محتوای سایت
به فتواي حضرتعالي، در ايام [ليالي] مقمره، با شنيدن اذان از صداوسيما اقامه نماز صبح جايز است يا نه؟ زيرا حضرت امام بر اين نظر بودند كه بايستي حدود 15 دقيقه از اذان صبح بگذرد؛ سپس نماز اقامه شود. ليالي مُقمره با شبهاي ديگر تفاوتي ندارد.
شناسه:427863 -
محتوای سایت
در صورت علم به جهت قبله آيا انحراف عمدي آن تا چند درجه بلا مانع است؟ در صورت علم به قبله انحراف از آن جايز نيست. 1/12/88
شناسه:427831 -
محتوای سایت
آيا تقليد، ياد گرفتن فتواي مجتهد است و يا عمل به فتوا و يا اينكه صرفاً التزام است؟ تقليد التزام به عمل است. بهمن 1388 آيا حضرتعالي بقاء بر تقليد [از] مرجع ميّت را جايز ميدانيد؟ بقاء بر تقليد [از] ميّت، جايز است. ١٣/٩/٧٣ در بقاء بر تقليد [از] ميت، آيا شرطي را معتبر ميدانيد؟ صِرف تحقق تقليد از مرجع معيّن، براي...
شناسه:428037