بسم الله الرحمن الرحيم وإيّاه نستعين

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام علي الأنبياء والائمة الهداة المهديّين سيّما خاتم الأنبياء و خاتم الأوصياء، بهم نتولّي و من أعدائهم نتبرء إلي الله.

خدمت معلمان و مديران گرانقدر و دانش آموزان مجتمع «طه».

با تحيّت و دعا، آغاز سال تحصيلي 80 ـ 79 را شادباش گفته، توفيق تعليم و تعلّم صائب و عمل صالح براي همهٴ شما درخواست مي‏شود.

علم سودمند

چون امسال با تكرار عيد شريف غدير مصادف شده، به نام مبارك اميرالمؤمنين علي‏بن ابي‏طالب (عليه‏السلام) نامگذاري شده است. آن حضرت پرهيزكاران را به فراگيري علم نافع ستود. دانشي براي فرد و جامعه سودمند است كه در تذكيهٴ عقل و تزكيهٴ روح و تضحيهٴ نفس سهم به سزايي داشته باشد.

عزيزان! نظام مقدّس جمهوري اسلامي وقتي زمينهٴ ظهور بقيّة الله (ارواح من سواه فداه) را فراهم مي‏نمايد كه فرهيختگان فرهنگي آن، جامهٴ علم صحيح و كسوت عمل صالح را در پيروي از معارف الاهي و احكام نوراني اسلام دربر كنند و لباس كهنه و فرسودهٴ دوران طغيان و نيز پيراهن مدرن جاهليت جديد را بر كنَند تا تجربهٴ كارآمد جمهوريّت را در محضر اسلام ناب، بدون افراط و تفريط به جهانيان ارائه نمايند.

شما اميد آيندگان، هم اكنون بايد محقّقانه عالم و متخصص شويد و محققانه متعهد باشيد تا با دو بال تخصّص و تعهّد از گزند هرچه خلاف اسلام است برهيد و به كمال مطلوب و ولايتمداري برسيد.

الگوي كامل

عزيزان! راهي كه امام راحل (قدّس‌سرّه) ترسيم كرده و طي نمودند، طريقي كه مقام معظم رهبري تبيين كرده و مي‏پيمايند، مسيري كه مراجع عظام و علماي بزرگ و مسئولان كارآمد ارائه كرده و بر آن قيام و اقدام مي‏نمايند، مي‏تواند الگوي كاملي باشد تا همگان در اين خط حركت كنيم و شاهد مقصود را در پايان اين صراط مستقيم زيارت نماييم.

مجدّداً توفيق و اعتلاي نظام اسلامي صيانت، مقام منيع رهبري، سلامت دولت و ملّت و مملكت، به ويژه شما جوانان، از خداي سبحان مسألت مي‏شود.

مهر ماه 1379

عبداللّه جوادي آملي


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات