11 12 2017 415663 بطاقة تعريف:
image
آيت الله العظمی جوادی آملی در درس تفسیر بیان داشتند:

هر جا ولی‌ّای از اولیای الهی دفن بشود آنجا سعه رحمت الهی مشهود است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر امروز خود به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، بیان داشتند: ما واقعاً در كنار این سفره نشسته‌ایم، هر جا ولی‌ّای از اولیای الهی دفن بشود آنجا سعه رحمت الهی مشهود است، این یك اصل مسلّم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر امروز خود به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، بیان داشتند: ما واقعاً در كنار این سفره نشسته ایم، هر جا ولی ای از اولیای الهی دفن بشود آنجا سعه رحمت الهی مشهود است، این یك اصل مسلّم است.

ایشان ادامه دادند: من اوایل شهریور 34 بود كه رفتم خدمت استادمان آقا شیخ محمدتقی آملی(ره) رسیدم تا خداحافظی كنم و گفتم که من عازم قم هستم، دو نكته را فرمودند، فرمودند درستان یك فقه و اصول و یك معقول باشد و قدر كنار حرم را هم بدانید!  آنجا اولاً وجود مبارك فاطمه معصومه(س) رحلت كرده است و ثانیا فقها و علما و بزرگانی آنجا مدفون اند. اولین بار ما این مطلب را از ایشان شنیدیم، ایشان فرمودند در كنار قبور بزرگان، بركات فراوانی هست.

معظم له با اشاره به تاکید وجود مقدس امام رضا علیه السلام در خصوص زیارت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کردند: وقتی ولی مطلق الهی، امام رضا(ع) دستور زیارت این حضرت را می دهد با آن عرض ادب های خاص، معلوم می شود که اینجا معهد و مهد فیض بری است، خود ما هم تجربه مكرّر داریم؛ همین كه از قم برای تعطیلات تابستان می رویم كتابهایی كه ما در قم مرتب مطالعه می كنیم روزنامه  وار مطالعه می  كنیم اما وقتی آنجا رفتیم باید سطر سطر مطالعه كنیم، این برای ما تجربه شده است؛ این معلوم است به بركت اینهاست. حالا كسی كه در كنار این سفره نشسته، مائده هست، مأدبه هست حیف است كه حداكثر بهره را نبرد و عالم ربّانی نشود، هم علمشان هم عملشان.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات