20 09 2018 425155 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی در شب عاشورا بیان داشتند:

حسین‌بن‌علی(ع) به عنوان قرآ‌ن ناطق قیام کرد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شب عاشورای حسینی در حسینیه احمدآباد شهرستان دماوند به ایراد سخنرانی و ذکر مصیبت حضرت سید الشهداء علیه السلام پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شب عاشورای حسینی در حسینیه احمدآباد شهرستان دماوند به ایراد سخنرانی و ذکر مصیبت حضرت سید الشهداء علیه السلام پرداختند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این مجلس اظهار داشتند: در تبیین جهانی بودن نهضت عاشورا روشن شد كه حسین بن علی بن ابیطالب(ع) به عنوان وارث همه انبیا از یك طرف و خلیفة الله از طرف دیگر، تمام‌قد به صورت حق در آمد و در قبالش اموی و مروانی و امثال آنها تمام‌قد در لباس باطل ظهور كردند، در حقیقت جنگ كربلا جنگ حق و باطل بود و این جنگ تا روز قیامت هست و همواره حق پیروز این نبرد خواهد بود؛ در هر بخش تاریخی متّقیان پیروزند نه اینکه سرانجام اهل تقوا پیروز باشد، بلكه در هر پارگراف تاریخی حق پیروز است!

ایشان ادامه دادند: حسین‌بن‌علی(ع) نه به عنوان اینكه یك سید عربی است، نه به عنوان اینكه خواستند از او بیعت بگیرند و بیعت نكرد؛ بلكه ایشان به عنوان یك قرآن ناطق ظهور و خود را به عنوان یك قرآن ناطق معرفی كرد، حقّی كه قرآن كریم دارد حسین‌بن‌علی برای خود آن حق را قائل بود! لذا همانطور که اگر كسی در راه قرآن قیام كند یقیناً اهل بهشت است، حضرت هم در مكه فرمود اگر كسی در راه ما قیام كند یقیناً اهل بهشت خواهد بود؛ یعنی الآن من به عنوان قرآن ناطق دارم حرف می‌زنم نه به عنوان یك مجاهدی كه در برابر ظلم ایستاده است، من الآن عدل مسلّمم، ایمان مجسّمم، قرآن ناطقم.

معظم‌‌له در ادامه به استدلال های سالار شهیدان در برابر لشكر اموی اشاره کردند و بیان داشتند: اگر حضرت در روز عاشورا عمامه پیغمبر را بالای سر می‌گذارند، می‌خواهد بفرماید همه حرف‌هایی كه من زدم برای این است که می‌خواهم این عمامه پیامبر را حفظ كنم، همان دستوری كه برای پیغمبر است و آن شمشیری كه برای پیغمبر است اکنون به دست من است، یعنی می‌خواهم این مكتب را حفظ كنم وگرنه پوشیدن جامه پیغمبر یك تبرّك ظاهری است، فرمود من الآن تمام‌قامت قرآن كریمم و اگر كسی این بدن را، این عمامه را از بین ببرد دارد قرآن را از بین می‌برد، ولی ما نمی‌گذاریم.

آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه دادند: یك وقت است انسان با فرود آمدن شمشیر دین را حفظ می‌كند، یك وقت با پذیرفتن شمشیرِ فرودآمده دین را حفظ می‌كند! فرمود ما دین را حفظ می‌كنیم یا با كشتن یا با كشته شدن.

ایشان به فرازهایی از سخنان اباعبدالله(ع) در روز عاشورا اشاره کردند و بیان داشتند: حضرت فرمود گرگ‌های این سرزمین آماده‌اند بدن ما را تكّه تكّه كنند قبری هم آنجا برای من مشخص است، آن قبر هم برای من است، همه را من می‌دانم، اما ما پیروزیم، ما بدن را می‌دهیم نه امامت را، ما جسم می‌دهیم، ما سر و دست و پا می‌دهیم، اما منطق نمی‌دهیم، منطق ما محفوظ است، حرف ما محفوظ است.

معظم له ابراز داشتند: حسین‌بن‌علی با این دید حركت كرد و گفت من قرآن ناطقم، هر كس در راه ما كشته شود یقیناً اهل بهشت است، نفرمود اگر كسی فی سبیل الله كشته شود اهل بهشت است فرمود ما سبیل الله‌ایم، پس حسین‌بن‌علی به عنوان قرآ‌ن ناطق قیام کرد و همان حرف‌های قرآن را بیان كرد و مسلّماً می‌دانست كه پیروز می‌شود. حضرت فرمود خون من در كربلا برای دو امر ریخته شد كه مردم را در بخش اندیشه عالم و در بخش انگیزه عاقل كنیم؛ این «بذل مهجته فیك لیستنقذ عبادك من الجهالة و حیرة الضلالة» همین است.

آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید داشتند: جریان كربلا برای همیشه خواهد ماند، حساب یك قرن و دو قرن و یك میلیون سال و دو میلیون سال نیست این جریان برای ابد باقی خواهد ماند، ما گوشه‌ای از بركات كربلا را در انقلابمان، در نظاممان، در كشورمان، در دفاع مقدس مشاهده كردیم و در آینده نیز مشاهده خواهیم کرد.

در پایان معظم له به ذکر مصائب حضرت سیدالشهداء علیه السلام پرداختند.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات