23 08 2016 429936 شناسه:
image

جامعه نیاز به حیات حقیقی دارد/ حیات حقیقی جامعه در گرو توجه به قرآن است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار مدیر و معاونین شبکه قرآن بیان داشتند: قرآن كريم خود را به عنوان آب حياتی معرفي كرد که می‌تواند جامعه را زنده كند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مدیر و معاونین شبکه قرآن با حضور در شهرستان دماوند با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار توجه به  قرآن را عامل حیات جامعه دانستند و اظهار داشتند: قرآن كريم خود را به عنوان آب حياتی معرفي كرد که می تواند جامعه را زنده كند، آنچه در سوره مباركه انفال و امثال آن آمده ناظر به آن است كه جامعه نياز به حيات حقیقی دارد و تاکید می کند جامعه بايد داراي حيات انساني باشد.

ایشان ادامه دادند: جامعه‌اي كه داراي حيات حيواني است تمام برنامه‌هايش در تغذيه، آرامش و توليد مثل خلاصه می شود اما نسبت به اين مساله که بعد از مرگ چه خواهد بود اصلاً فكر نمي‌كند، در فرهنگ قرآن از چنین افرادي به عنوان مُرده ياد مي‌شود براي اينكه نسبت به حيات انساني مُرده‌اند. لذا فرمود قرآن شما را زنده مي‌كند.

معظم له با تاکید بر اهمیت عمل به آموزه های وحیانی بیان داشتند: برنامه اصلي همه ما بايد اين باشد كه فرشته شويم، اين نه تكبّر است نه زياده‌خواهي است چراکه اصلاً براي همين خلق شديم، انسان وقتي فرشته‌خوي شد جامعه حرف او را قبول مي‌كند؛ شما در جريان دفاع مقدس مي‌بينيد يك مرثيه‌خوان صدها نفر را به دنبال خود مي‌برد چون درست مي‌گفت و به همان چيزي كه مي‌خواند معتقد بود و عمل مي‌كرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی ظرفیت انسان در رسیدن به مقام والای کمال را مورد اشاره قرار دادند و ابراز داشتند: غير از انسان هیچ موجود دیگری نیست که از صفر تا صد بتواند مراحل کمال را طی کند و از سوی دیگر چه موجودي از نعمت‌هاي الهي به اندازه انسان برخوردار است؟ تنها موجودي كه از صفر تا صد همه نعمتهای الهی سفره ، مائده و مأدبه او است و مي‌تواند استفاده كند انسان است اما بهره مندی از اين نعمت‌هاي فراوان توقعات فراواني را هم از انسان به دنبال دارد.

ایشان تاکید داشتند: قرآن مانند یک شیشه عطر است، اگر درِ اين شيشه را باز كنيم اين عطر خودش را نشان مي‌دهد، صدای قرآن برای جان ما آشناست؛ ما يك سخن آشنا داريم و اين سخن آشنا را هرگز با سخن دیگری اشتباه نمي‌كنيم بنابراين شما خدا را شاكر باشيد و از خدا بخواهيد كه با قرآن و نشر قرآن و علم به قرآن زندگي كنيد و این خود بهترين راه براي تبليغ است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات