07 07 2016 432724 شناسه:
image

با علم و عمل صالح مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم

جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی پنجشنبه این هفته در مسجد روستای احمد آباد شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی پنجشنبه این هفته در مسجد روستای احمد آباد شهرستان دماوند برگزار شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه با اشاره به اتمام  ایام نورانی ماه مبارک رمضان اظهار داشتند: طبق بيان نوراني امام صادق(سلام الله عليه) سالي كه نكوست از بهارش پيداست؛ اين حرف را وقتی افراد عادي مي‌زنند منظورشان از بهار فروردين است، اما وقتی وجود مبارك امام صادق اين حرف را مي‌زند براي آن است که  بهار مؤمنين ماه مبارك رمضان است.

ایشان ادامه دادند:

وجود مبارك امام صادق(سلام الله عليه) فرمودند ماه مبارك رمضان اوّلين ماه از دوازده ماه سال است؛ ماه مبارك رمضان قرّةالشهور و رأس‌السنه است، حضرت فرمود ماه مبارك رمضان بهار يازده ماه ديگر است و در اين ماه سفره ضيافت و مهماني خدا پهن است، چه ماهي از ماه مبارك رمضان بهتر و چه بهاري از بهار رمضان بهارتر!

معظم له خاطرنشان کردند:

ذات اقدس الهي در ماه مبارك رمضان سعي كرد ما را به مهماني دعوت كند وظیفه ما این است که تا يازده ماه ديگر اين ضيافت را همچنان حفظ كنيم.

آیت الله العظمی جوادی آملی در ادامه خداوند را مهمان دلهای شکسته مومنان دانستند و بیان داشتند:

اين ضيافت متقابل است؛ خدا فرمود من گرچه با همه هستم و در زمان رمضان و در مکان حج شما را به عنوان مهمان دعوت كردم و از شما پذیرایی می کنم اما اگر مرا هم به عنوان مهمان دعوت كنيد حاضرم به نزد شما بيايم؛ من مهمان قلب شكسته‌ام.

ایشان در فراز دیگری از سخنان خود ابراز داشتند:

ما اگر بدانيم نسبت به ذات اقدس الهي هيچ هستيم و اگر اين احساس قلب شكسته در ما پیدا شد؛ اين قلب شكسته ميزبان خداست و وقتي خدا با ما باشد ما هيچ هراسي نداريم.

معظم له اذعان داشتند: ما باید با اين ديد باشيم كه هر چه داريم را احترام كنيم و حفظ كنيم؛ كشورمان را، عزّتمان را، مملكتمان را، دولتمان را، اينها عزت ماست و بايد آنها را حفظ كنيم، ما مي‌توانيم خود را احيا كنيم كه اين كشور روي پاي خود بايستد و به بيگانه نيازمند نباشد و مستقل باشد، كسي كه توان ايستادگي ندارد بيگانه بر او مسلط مي‌شود، ما با علم و عمل صالح مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم.

ایشان با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه دادند:

 اينكه به ما گفتند قيام كنيد براي همين است؛ قرآن كريم ما را به علم و دانش دعوت كرده است، فرمود عالِم و عاقل بشويد اما فرمود كشور را علما و عقلا اداره نمي‌كنند بلکه مملكت را ﴿لقوم يعقلون﴾ اداره مي‌كند، يعني قوم قائم به عقل؛ اين قوم به معني نژاد نيست، قوم يعني قيام ؛ تا ملت نايستد و ايستادگي نكند قوم عاقل نيست، قوم عادل نيست. بايد محكم كمر را ببنديد تا كشور را حفظ كنيد آن وقت اين كشور نه به غرب وابسته است نه به شرق وابسته است.

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات