08 12 2017 415694 بطاقة تعريف:
image
همزمان با سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع):

افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در مشهد/مشهد، قطب معرفت، ولایت و ارادت است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با ولادت پیامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) آیین گشایش و افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه مشهد و تعدادی از مسئولان استانی در محل این دفتر...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با ولادت پیامبراکرم )ص) و امام جعفر صادق (ع) آیین گشایش و افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه مشهد و تعدادی از مسئولان استانی در محل این دفتر برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی رئیس دفتر مرجعیت آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنانی با تبریك میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) به تبیین جایگاه رسالت و فضایل پیامبر(ص) پرداخت و اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در مقام شأن و مرتبت امام رضا(ع) فرمود اگر كسی فرزندم و پاره تنم رضا را در سرزمین خراسان زیارت كند خدا را در عرش زیارت كرده است. این سخن آن‌قدر والا و بلندمرتبه است كه كسی به بلندای این سخن نمی‌رسد.

وی ادامه داد: یكی از فرازهای زیارت رسول گرامی اسلام(ص) این است كه آن پیغمبر كسی است كه خدای عالم در بین همه انبیا او را به میثاق و عهد خودش موفق‌تر گردانده و او نسبت به همه انبیا در امر عهد و میثاق الهی سبقت دارد، گرچه به لحاظ مبعث و بعثتش آخرین پیامبر است كه كمال نبوت و رسالت را بنمایاند، چون اگر این پیغمبر در ابتدا بود كمالات سایر انبیا دیده نمی‌شد مثل خورشیدی است كه وقتی طلوع می‌كند دیگر ستارگان نمودی ندارند. در زیارت حضرت رسول هست كه خدایا آن‌قدر كمالات و فضایل به رسولت بخشیدی كه احدی هوس یافتن این مقام و جایگاه را نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در ادامه با اشاره به اهداف دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در شهر مقدس مشهد خاطرنشان کرد: شخصیت آیت الله العظمی جوادی آملی در بین عام و خاص، خصوصیان حوزویان و اساتید شناخته‌شده است؛ فضلای فراوانی در این شهر كرامت و ارادت و معرفت وجود داشته و دارند كه با معارف اهل بیت(ع) آشنایند و ارادتمند. مشهد، قطب معرفت، ولایت و ارادت است. سالیان متمادی حضرت آیت الله جوادی آملی در همین شهر مشهد قرآن و حقایق دینی را تبیین می‌فرمودند. در اولین كنگره‌ای كه در مشهد مقدس در باب امام رضا(ع) برگزار شد یك كار تحقیقی بسیار ارزشمندی را به عنوان «علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و القرآن الحكیم» ارائه فرمودند. احیای این معارف و قرآن به بیان و قلم استاد آیت الله جوادی آملی در بین عموم مردم متدین شناخته‌شده است. با حضور دفتر ایشان در مشهد، این جلوه‌های معرفت و آگاهی و شناخت و این آثار فراوان علمی، بهتر و زنده‌تر ان‌شاءالله ارائه شود و رسالت این دفتر همین است که معارف، حكمت و تفسیر و تبیین عترت به صورت روشن‌تر و واضح‌تر در جمع مردم متدین مشهد ارائه شود.

وی ابراز داشت: شناخت عمق معارف اهل بیت علیهم السلام، خردمندی و عقل‌ورزی و بینش عمیق می‌خواهد كه شخصیتی مثل آیت الله جوادی آملی می‌آیند و در این بحر فضیلت، وارد می شوند و این گوهرها را برای جامعه علمی و فضلا و برای استفاده و انتشار مطرح می‌كنند. لذا آنچه فلسفه تشكیل شدن این دفتر هست این است كه این مدرسه فكری و این نوع نگاه به ولایت و عمق معرفتی كه در اندیشه امامان بزرگوار ما خصوصاً امام رضا(ع) را منتشر كند.

در ادامه حجت الاسلام حاج سیدعلی طباطبایی به عنوان مسئول دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مشهد معرفی شد.

در پایان این مراسم به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم مولودی خوانی در دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد.

گفتنی است دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مشهد در مجاورت خیابان شیرازی و فاز قدیم مدرسه آیت الله خویی قرار گرفته است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات