14 08 2017 416762 بطاقة تعريف:
image
دفتر مرجعیت؛

افتتاح دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در زنجان/ لزوم تقویت رابطه مردم و مرجعیت

پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء: دفتر نمایندگی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در زنجان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی جوادی آملی رئیس دفتر معظم له، جمعی از علما و مسئولین استان، آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء: دفتر نمایندگی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در زنجان با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی جوادی آملی رئیس دفتر معظم له، جمعی از علما و مسئولین استان، آغاز به کار کرد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی جوادی آملی با اشاره به اینکه خداوند برای رسیدن انسان به کمال، مکتبی را در نظر گرفت که در آن‌همه زمینه‎های کمال انسان مورد توجه است، اظهار داشت: آن مکتب تشیع است که می‌تواند انسان را پرورانده و او را به عرش برساند؛ چراکه مکتب تشیع در دامان رسول اکرم(ص) رشد و تعالی یافته است.
وی با اشاره به آیات نورانی سوره مبارکه تین، تأکید کرد: در آیه چهار از این سوره مبارکه می‌خوانیم: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ» که بیان خلقت انسان در بهترین صورت ممکن است و در آیه بعدی اشاره دارد که اگر انسان به جایگاه واقعی خود توجه نداشته باشد مصداق «رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ» خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی جوادی آملی با اشاره به حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف ابراز داشت: روحانیت امروزه از جایگاه روحانیت و مرجعیت دینی، در هر حوزه‌ای حرف برای گفتن دارد، که این جایگاه قطعاً درگرو اقدام امام خمینی(ره) بود که جهانی را به‌سوی اسلام و مکتب تشیع گشود و باعث شد بار دیگر روحانیت متولد شود و از جایگاه علم و فرهنگ و هنر به میدان جهانی پای نهد و عرصه‌های بسیار وسیع و گسترده جهان را با علوم وحیانی بگشاید.
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به تأکید آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در خصوص اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو جریان هستند که در کنار هم و باهم در سایه علوم دینی حرکت می‌کنند و نیازمند بهره‌گیری از هم هستند. و لازم است به این ارتباط بیش‌ازپیش اهمیت داده شود.
همچنین در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوادی آملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح دفتر نمایندگی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در سایر مراکز استانی با توجه به پتانسیل و فرصت‌های هر استان هست؛ زیرا این مرجعیت اختصاص به یک استان ندارد و برای همه علاقه‌مندان به مرجعیت و مکتب تشیع است.
وی افزود: متأسفانه آنچه امروز باید اظهار کرد این است که رابطه صحیح و منطقی بین مردم و مرجعیت وجود ندارد هرچند در ظاهر ممکن است تبلیغات و شعارها به این سمت باشد اما در باطن نوع ارتباط با جایگاه و دستگاه مرجعیت آن‌گونه که باید باشد، نیست و اگر بتوانیم چنین فضایی را در جامعه اسلامی بگسترانیم و مردم را با این فضا و شرایط و امکانات آشنا کنیم شاید بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شود و مردم نیز باید سعی کنند تا راه‌های درست را بشناسند و از منابع اصلی و اصیل و از طریق مراجع مطالب موردنیاز خود را دریافت کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوادی آملی با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: تولید حوزه‌های علمیه فرهنگ و هنر اسلامی و دینی است و هرچقدر به حوزه‌های علمیه بپردازیم جامعه انتفاع خواهد برد.
گفتنی است دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در خیابان سبزه‌میدان زنجان واقع‌شده است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات