31 03 2019 423191 ID:
image
آيت الله العظمي جوادي آملي:

چگونه در فضای مهر و لطف و صفا زندگی کنیم؟!

پایگاه اطلاع رسانی اسراء:حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد اينكه چگونه در فضای مهر و لطف و صفا مي توانيم زندگی کنیم, بيان داشتند: دین آمده به ما بگوید که هم عالمانه زندگی کنید تا راهتان را تشخیص بدهید و هم سعی کنید با آن راهنمایتان یک رابطه دوستی برقرار کنید؛ اساس کار براساس مودّت و محبّت...

 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد اينكه چگونه در فضای مهر و لطف و صفا مي توانيم زندگی کنیم, بيان داشتند:  دین آمده به ما بگوید که هم عالمانه زندگی کنید تا راهتان را تشخیص بدهید و هم سعی کنید با آن راهنمایتان یک رابطه دوستی برقرار کنید؛ اساس کار براساس مودّت و محبّت است! تنها این نیست که مُزد رسالت پیغمبر (ص) مودّت اهل بیت باشد بلکه این همه احسانی که ذات اقدس الهی به ما کرده است، ما در قبالش باید محبّت تحویل بدهیم؛ محبّت که تحویل دادیم، محبّت تحویل می‌گیریم! آن‌گاه در فضای مِهر و لطف و صفا و وفا زندگی می‌کنیم.

ايشان با بيان اينكه رسول خدا(ص)، محور محبت است! اظهار داشتند:  خداوند در سوره مبارکه «آل‌عمران» فرمود من یک محور محبّت برای شما قرار دادم؛ گرچه رسول خدا معلّم کتاب و حکمت و مزکّی و مربّی نفوس است امّا او محور محبّت است! فرمود: من برای شما حبیب خلق کردم! اگر حبیب خدا امام و مقتدای ما شد، ما را هم به محبّ بودن می‌رساند و هم از محبّ بودن به محبوب بودن منتقل می‌کند.

معظم له با بيان اينكه نسوختن هنر نیست،بلكه ساختن با انبیاء هنر است بيان داشتند: سعی کنید اول دوست خدا باشید و از سر دوستی عبادت کنید نه «خوفاً و طعماً»، عبادت نباید برای ترس از جهنم باشد چرا که جهنم نرفتن مهم نیست؛ بسیاری افراد مانند کودکان و مجانین هستند که در قیامت جهنم نمی‌روند؛ آن کفّاری که در منطقه‌های دوردست کافرنشین‌ می باشند که اصلاً صدای اسلام به آنها نرسید که خدا اینها را به جهنم نمی‌برد! پس نسوختن هنر نیست، ساختن با انبیا هنر است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments