04 01 2020 420775 ID:
image
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی:

شیعه، فرزند حسین بن علی (ع) است و باید خونبهای او را بگیرد/ قاسم سلیمانی با همه وجود این دعا را باور داشت!

آیت الله العظمی جوادی آملی: لحظه ای نیست که به یاد قاسم سلیمانی بیفتیم و او را دعا نکنیم چرا که قاسم سلیمانی و امثال او با همه وجود این دعا را باور کردند که ما تنها شیعه حسین به علی (علیه السلام) نیستیم بلکه فرزند او هستیم و باید خونبهای او را بگیریم!

در محضر استاد؛
آیت الله العظمی جوادی آملی:

«أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اجوركم بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(عَلَیهِ السَّلَام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ»، بخش اول این شعار، همان بخش عبادی است كه نشان می دهد ما مصیبت‌ زده‌ایم و برای آن حضرت سوگواریم، که اجر آن محفوظ است اما این جمله «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ» یعنی خدایا آن توفیق را به ما مرحمت كن كه ما خونبهای حسین‌بن‌علی(ع) را بگیریم. این همان بخش سیاسی و نظامی این جریان است.

این پیام می‌گوید من یك وظیفه‌ و حقّی دارم و این حق را خدا برای من قرار داده است و آن، این است كه در قرآن فرمود اگر پدر كسی را شهید كردند ولیّ دم حق قصاص دارد، ما می گوییم پدرمان را شهید كردند، این حق مسلّم ماست كه خونبهای حسین بن علی (علیه السلام) را بگیریم، نه چون امام ماست، چون پدر ماست. لذا این پیام خیلی والاست و منزلت عالیه شیعیان را در اینجا به ما می‌فهماند.

ما از خدا می‌خواهیم كه خونبهای حسین بن علی (علیه السلام) را بگیریم، برای اینكه ما فرزند حسین بن علی (علیه السلام) هستیم، چرا؟ چون وجود مبارك پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) صریحاً اعلام كرد:«أنا و علی أبوا هذه الامّة». این پیام عاشوراست، سخن از امامت و امّت نیست، سخن از پدری و فرزندی است، در حقیقت شیعه، فرزند حسین بن علی (علیه السلام) است.

عاشورا برای ما یك مكتب فرهنگی و فكری است و ما که شیعه شدیم این شناسنامه را گرفتیم و شدیم فرزندان پیامبر و علی و حسین (علیهم السلام)؛ لذا ما خون خواه اینها هستیم.

لحظه ای نیست که به یاد قاسم سلیمانی بیفتیم و او را دعا نکنیم چرا که قاسم سلیمانی و امثال او با همه وجود این دعا را باور کردند که ما تنها شیعه حسین به علی (علیه السلام) نیستیم بلکه فرزند او هستیم و باید خونبهای او را بگیریم!

🚨 منبع: آرشیو دیدار های معظم له


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments