03 02 2016 428611 شناسه:
image

ديدار رييس سازمان زيارت واتيكان با آيت الله العظمي جوادي آملي

اسقف «مونسينيور آندره آتا»، رييس سازمان زيارت و گردشگري واتيكان در صدر هيئتي، با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار و گفتگو كرد.

 

به گزارش خبرنگار اسراء نيوز: اسقف «مونسينيور آندره آتا»، رييس سازمان زيارت و گردشگري واتيكان در صدر هيئتي، با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار و گفتگو كرد.
آيت الله العظمي جوادي آملي در اين ديدار در سخناني به ويژگي هاي زائر حقيقي اشاره كردند و اظهار داشتند:
توريست هاي هر کشوري براي ديدن آثار تاريخي کشورهاي ديگر که از سنگ، گل و چوب ساخته شده است به آن کشورها سفر مي کنند، اما زائر به دنبال کشف معارف و ديدن جاي حضور و قدم زدن انبياء و فرشتگان الهي سفر مي کند.
ايشان ادامه دادند:
زيارت تنها حضور زائر در جوار مزور نيست؛ زيارت اين نيست که تنها زائر مهمان مزور باشد بلکه زيارت آن است که مزور هم ميهمان زائر باشد.
معظم له خاطرنشان کردند:
اگر کسي به زيارت مسيح عليه السلام رفت و معارف مسيح عليه السلام را در وجود خود نيافت زائر حقيقي مسيح نيست؛ اگر کسي به قلمرو اسلام آمد و به مدينه رفت و معارف رسول الله را در جان خود متبلور نديد، زائر حقيقي حضرت رسول نبوده است. براي اينکه بدانيم زيارت ما صرفاً فيزيکي بوده است و يا متافيزيکي، بايد به قلبمان يک نگاه مجدد بکنيم.

آيت الله العظمي جوادي آملي با اشاره به آيات قرآن کريم، پيامبران را مصدق يکديگر خواندند و ابراز داشتند:
ما اگر به زيارت انبياء الهي رفتيم و صداي وحدت و هماهنگي آنها را شنيديم بدانيم که زيارت حقيقي پيغمبر را انجام داده ايم چون حرف انبياء اين است که همه انبياء مصدق پيامبر قبل از خود بوده اند که به مقتضاي عصر و مصر خود نسبت به پيامبر قبل از خود حرف تازه اي آورده اند.
ايشان با تاکيد بر زندگي مسالمت آميز پيروان همه اديان در کنار هم خاطرنشان کردند:
پيروان اديان توحيدي اگر درست زندگي کنند و با دستورات و آموزه هاي پيامبرشان هماهنگ باشند و به شيوه آنان زندگي کنند بايد بدانند که هيچ اختلافي بين سلسله انبياء نيست لذا به همين جهت هيچ اختلافي نيز نبايد بين پيروان اديان باشد.
معظم له به مشترکات بسيار اديان توحيدي با يکديگر اشاره کردند و اذعان داشتند:
اديان الهي در داراي مشترکات فراواني هستند مانند اينکه نظام هستي توسط يک نظامند آفريده شده است و يا ابدي بودن انسان به معناي اينکه انسان در مصاف با مرگ، مرگ را مي ميراند؛ نمي پوسد بلکه از پوست به در مي آيد.
آيت الله العظمي جوادي آملي ريشه اختلافات و درگيري بين مذاهب و اديان مختلف را دسيسه هاي استکبار و صهيونيزم دانستند و بيان داشتند:
اديان بايد يکديگر را تحمل کنند و بدانند آنچه به نام جنگ هاي نيابتي و به دست تکفيري ها، سلفي ها و داعش راه افتاده همه دسيسه استکبار است.
ايشان در فراز پاياني فرمايشات خود تاکيد داشتند:
ما که به زيارت بزرگان دين خود مي رويم بايد خود را بيازماييم که آيا در حوزه جانمان راهنمايي هاي آنان زنده شد يا نه؟! چرا که به همان اندازه که رهنمودهاي آنها در دلمان زنده شد زيارت ما مقبول است.
در پايان اين ديدار رييس سازمان زيارت و گردشگري واتيکان نيز در سخناني گفت:
زيارت متعلق به همگان به ويژه سه دين بزرگ اهل کتاب است؛ زائر هميشه در حال حرکت است و زيارت تجربه هر انساني است، زائر در جستجوي زندگي، اميد و خداوند مي باشد و در اين مسير خود با بسياري از وسوسه ها و مشکلات مواجه مي شود اما اگر حقيقتاً هدفش عبادت و جستجوي خداوند باشد مي تواند اين وسوسه ها را شکست دهد.
وي تاکيد داشت:
بايد به دنبال مسائلي باشيم که ما را به هم نزديک مي کند و نه مسائل مورد اختلاف که باعث دوري ما از هم مي شود.
در پايان اين ديدار، رئيس سازمان زيارت واتيکان نشان ويژه زيارت واتيکان را به رسم يادبود به محضر معظم له تقديم کرد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments