10 04 2019 435851 شناسه:
image

بمناسبت ولادت با سعادت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز/ پاداش های غيبی، ظهور و بروز روح بندگی است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء-سرویس دین و اندیشه: وجود مبارك حضرت امير(سلام الله عليه) در نامه‌اي كه به برخي از مفاخر خانوادگی‌شان مرقوم داشته بودندفرمودند:خيلي‌ها مي‌روند جبهه جنگ و جانباز مي‌شوند و اعضا و جوارحشان را از دست مي‌دهند اما اگر كسي از خاندان ما رفت و در جبهه دستش را از دست داد خداي سبحان...

در بیان و بنان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی،جایگاه جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس مورد توجه خاصی قرار گرفته است تا آنجا که این حکیم متأله با استناد به آیات و روایات اسلامی، جایگزینی اعضاء مُلکی با مَلکوتی را مطرح فرموده که بمناسبت زاد روز فرخندۀ حضرت قمر بنی هاشم(ع) تقدیم شما خوبان می گردد:
 
این حکیم متأله بیان داشتند:

وجود مبارك حضرت امير(سلام الله عليه) در نامه‌اي كه به برخي از مفاخر خانوادگی‌شان مرقوم داشته بودند،فرمودند:خيلي‌ها مي‌روند جبهه جنگ و جانباز مي‌شوند و اعضا و جوارحشان را از دست مي‌دهند اما اگر كسي از خاندان ما رفت و در جبهه دستش را از دست داد خداي سبحان به او بالي مرحمت مي‌كند كه جعفر طيّار مي‌شود:«الطيّار في الجنّة»؛ وي با آن دو بال به همراه فرشتگان در بهشت، مشغول پرواز است ﴿أُوْلِي أَجْنِحَةٍ مَّثْنَي وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ﴾.

ایشان خاطر نشان کردند: فضيلت حشر با فرشتگان، كه هيچ لذتي بالاتر از آن نيست، در روايات براي بنده صالح خدا،حضرت ابوالفضل العباس(سلام‏اللهعليه) نيز گفته شده و اين گونه پاداش هاي غيبي، ظهور راز عبادت و اطاعت و بروز روح بندگي است.

معظم له در یکی از جلسات درس تفسیر خود نیز به بيان مقام بلند جانبازان پرداخته و بیان داشتند:
بالأخره انسان يك وقت دستش را در تصادفی از دست مي‌دهد اين جا دارد كه غمگين باشد، براي اينكه عضوي را از دست داد و ناقص شد اما يك وقت است که در راه اعلاي كلمه حق دست را داد، خب اگر ذات اقدس الهي فرمود: ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها﴾  اينكه مخصوص به مسئله مال نيست؛ بلکه فرمود: هر كس كار خيري انجام داد ما بهتر از آن را به او مي‌دهيم، خب بهتر از اين دست مُلكي، دست ملكوتي است . جعفر طيار اين‌چنين بود اين را دست داد اما الآن ديگر هم پرواز فرشته‌هاست و ذات اقدس الهي در قبال اين دو دست،  به او بالي داد كه «يطير بهما مع الملائكة في الجنة» .


حساب خانواده‌هاي معظم شاهد يا عزيزان جانباز يا آزادگان يا خانواده معظم مفقود الجسدها،اين باشد كه فقط با خدا دارند معامله مي‌كنند. ما هنوز در اوايل راه هستيم به اواسط نرسيديم. هر كار خيري كه در اين كشور يا كشورهاي ديگر انجام بگيرد، اولين ثواب را امام و شهدا و مفقودين و جانبازان و آزادگان و خانواده‌هاي اينها مي‌برند.

------------------------------------------------
منبع:جلسۀ درس تفسير سوره نساء و جلسه درس اخلاق معظم له
 


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments