14 10 2021 418109 ID:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان:

انسان ابدی است و سلامتی بدن برای آن است که ابدی بیاندیشد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در ادامه برنامه های سفر خود به قم که دیدار با مراجع عظام تقلید هست، با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با معظم له دیدار و گفتگو کرد.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح پنجشنبه در نخستین سفر استانی خود به قم سفر و به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در ادامه برنامه های سفر خود به قم  که دیدار با مراجع عظام تقلید هست، با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با معظم له دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از برنامه های مسئولین و مدیران ورزشی برای سلامتی و تندرستی جامعه بیان داشتند: آنچه لازم است بدانیم این است که بین مقدمات و هدف فرق است، یک وقت نردبانی را گذاشتند تا انسان از این نردبان بالا برود  تا از کتابخانه و کتابهای علمی، و یا موزه و  گنجینه وعتیقه هایی که در طبقه بالا هست دیدن کند، یعنی این نردبان فقط مقدمه است و لذا اگر در مقدمه وقت صرف کنیم که مثلاً این ده پله را چگونه طی بکنند و چه کسی تندتر طی میکند و چه کسی کندتر طی میکند عمری را در مقدمه گذراندیم؛ در صورتی که نردبان برای این است که انسان بالا برود تا از این عتیقه ها و کتابها استفاده کند. 

ایشان ادامه دادند: سلامتی بدن برای آن است که انسان فکر خوب داشته باشد برای ابد بیاندیشد، انسان مثل یک درخت نیست که بعد از هشتاد سال، هیزم بشود این نیست. انسان یک پرنده ای است که بعد از مدتی از قفس آزاد میشود و برای ابد زنده است.

معظم له اظهار داشتند: سه تا امر در اینجا هست یکی مقدمه است دو تا هدف میانی و نهایی؛ مقدمه این است که انسان سالم باشد تا به هدف برسد، پس اصل اول این است که ما ورزش را لازم داریم دوم این است که این مقدمه است هدف نیست، هدف میانی این است که مادامی که زنده ایم نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم، هدف نهایی این است که وقتی از اینجا رفتیم با دست پر برویم، ابدی باشیم، نپوسیم.

ایشان بیان داشتند: خدای سبحان به ما روح و قدرتی داد که از زمین و زمان برتریم، به دلیل اینکه کاملاً داوری حکیمانه و عالمانه میکنیم میگوییم 2500 یا 3500 سال که ارسطو این حرف را زده، افلاطون این حرف را زده، سقراط این حرف را زده، آن آقا حرفش درست است این آقا حرفش درست نیست پس ما در سه هزار سال قبل نظر میدهیم در سه هزار سال بعد هم نظر میدهیم سیاه چال فلان ستاره یا فلان سیاره بعد از سه هزار سال به فلان جا میرسد و امثال این،  پس ما از زمین و زمان بالاتریم. چون از زمین و زمان بالاتریم اگر به ما یک نردبانی دادند این نردبان مقدمه کار است.

معظم له اظهار داشتند: بنابراین ورزش چیز بسیار خوبی است مثل نردبان خوب است، اما این نردبان برای این است که انسان به بالا برود، نه اینکه ببینیم چه کسی این پله را زودتر طی میکند! این نیست. ما میخواهیم سالم باشیم که از سلامت ما، جامعه سالم بوجود بیاید، اخلاق را سالم کنیم، نظام را سالم کنیم، استقلال مملکت را سالم کنیم، بردگی را برداریم، استعمار را برداریم.

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به کلامی از پیامبرگرامی اسلام بیان داشتند: وجود مبارک پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلم)به جوانانی که جمع شده بودند تا با پرتاب سنگ، قدرتمندترین ها را مشخص کنند، فرمود که موجوداتی هستند که این سنگ را برمیدارند، این کمال انسان نیست، کمال آن است که وقتی فرد عصبانی شد، با مادرش، با پدرش، با خانوادهاش، با بچه هایش، اگر جلوی آن غضب را توانست بگیرد او پهلوان است! آن وقتی که غضبناک شدی عصبانی شدی اگر توانستی خودت را رام کنی آن هنر است آن بار را بردارید! آن بار سنگین را بردارید.

معظم له در پایان خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار داشتند: باید بدانیم که الآن نردبان سازی و نردبان داری را دادند به وزارت ورزش. کتابخانه بالاست، عتیقه بالاست این درست است که باید زودتر برود و بهتر برود و تندتر برود، تا به آنجا برسد، اما باید بداند که نباید جا بزند، ما کشور را بخواهیم با قرآن و عترت و بنام اسلام بسازیم راه همین است!

ایشان درباره ورزش بانوان نیز اظهار داشتند: درباره ورزش بانوان، باید بدانیم نیمی از این مملکت خانمها هستند اینها احتیاج دارند به مربی و معلم. در تمام نهادها، منتها اینها یک سرمایه ای دارند که این سرمایه باید حفظ بشود و آن عفّت اینهاست.

ایشان در پایان از ورزشکاران و مدال آوران المپیکی و جهانی کشور تقدیر و تشکر کردند. 

 

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
0 Comments