search - دفتر
Tag Facet
Category Facet
Search Results
-
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ﴿لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّکِینَةَ عَلَیْهِمْ وَ أَثَابَهُمْ فَتْحاً قَرِیباً (۱۸) وَ مَغَانِمَ کَثِیرَةً یَأْخُذُونَهَا وَ کَانَ اللَّهُ عَزِیزاً حَکِیماً (۱۹) وَعَدَکُمُ...
شناسه:446697 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم بحث درباره «ملحد»، «مشرک»، «کافر» و مانند آن در فقه، در چند جا مطرح است: يکي در باب «طهارت» مطرح است که آيا اينها آلودهاند يا پاک هستند؟ يکي هم درباره «صلات بر ميّت» است که بر کدام از اينها ميشود نماز خواند و بر کدام يک از اينها نميشود نماز خواند؟ نماز ميت را اگر بشود بر منافق خواند يا ناصبي خواند...
شناسه:446747 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم ﴿وَ أَنَّهُ هُوَ أَغْنی وَ أَقْنی (48) وَ أَنَّهُ هُوَ رَبُّ الشِّعْری (49) وَ أَنَّهُ أَهْلَکَ عاداً الْأُولی (50) وَ ثَمُودَ فَما أَبْقی (51) وَ قَوْمَ نُوحٍ مِنْ قَبْلُ إِنَّهُمْ کانُوا هُمْ أَظْلَمَ وَ أَطْغی (52) وَ الْمُؤْتَفِکَةَ أَهْوی (53) فَغَشَّاها ما...
شناسه:446731 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم مرحوم محقق(رضوان الله عليه) در اسباب تحريم نکاح، شش سبب را ياد کردند: «نَسَب»، «رضاع»، «مصاهره»، «استيفاي عدد» به دو معنا، پنجمي «لعان» و ششمي «کفر». جريان «کفر» گاهي در مبحث «شرطيتِ کفو» مطرح است، گاهي در مبحث «مانعيتِ نکاح» مطرح است. در نکاح گاهي گفته ميشود به اينکه اگر مسلماني بخواهد ازدواج کند...
شناسه:446797 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم ﴿وَ أَنَّ إِلی رَبِّکَ الْمُنْتَهی (42) وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکی (43) وَ أَنَّهُ هُوَ أَماتَ وَ أَحْیا (44) وَ أَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَیْنِ الذَّکَرَ وَ الْأُنْثی (45) مِنْ نُطْفَةٍ إِذا تُمْنی (46) وَ أَنَّ عَلَیْهِ النَّشْأَةَ الْأُخْری (47) وَ أَنَّهُ...
شناسه:446813 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم مرحوم محقق در فصل چهارم اسباب تحريم را ذکر ميکنند. اولين سبب نَسَب است، بعد شبهه را هم ملحق به نَسَب دانستند. اگر شبهه ملحق به نَسَب است، بعضي از فروعي که مربوط به شبهه است آن را هم در ذيل بحث نَسَب ذکر ميکنند. سه فرعي را که محروم محقق مطرح کردند،[1] فرع اول گذشت ـ به خواست خدا ـ فرع دوم و سوم در پيش...
شناسه:446714 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم مرحوم محقق در شرايع، نکاح دائم را در چهار فصل مطرح کردند: فصل اول آداب عقد بود، فصل دوم خود عقد بود، فصل سوم اولياي عقد بود، فصل چهارم اسباب تحريم است که نکاح چه گروهي حرام است؟[1] در فصل چهارم فرمودند: اسباب تحريم شش چيز است: اولين سبب از اسباب ششگانه تحريم، «نَسَب» است که اين نَسَب را برابر...
شناسه:446829 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم فصل چهارم از فصول چهارگانه نکاح دائم درباره اسباب تحريم است،[1] چون در نکاح برخي براي بعضي محرّماند، سبب تحريم هم گفتند: گاهي نکاح هست، گاهي رضاع است، گاهي مصاهره است و مانند آن يا استيفاي ادب. در نکاح فرمودند نَسَب که از محرّمات ذاتي است با نکاح صحيح ثابت ميشود نه با عقد. اگر اين نکاح صحيح بود؛ خواه...
شناسه:446763