search - دفتر
Tag Facet
Category Facet
Search Results
-
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم فصل دوم از فصول نظر سوم درباره میراث خنثی بود. ظاهر آیات این است که چه در انسان و چه در حیوان، نوع ثالثی نیست ﴿خَلَقَ الذَّکَرَ وَالْأُنْثَی﴾[1] ظاهرش این است که نوع ثالثی در کار نیست. اگر مشخص شد که این شخص مذکر است یا مؤنث که حکمش معلوم است وگرنه این علم اجمالی دارد که عاملی برای انحلالش...
شناسه:447212 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ لاَ تُبْطِلُوا أَعْمَالَکُمْ (۳۳) إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ مَاتُوا وَ هُمْ کُفَّارٌ فَلَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ (۳٤) فَلَا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی...
شناسه:447145 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم نظر سوم در لواحق مسائل ارث بود که فصل اولش مربوط به اولاد لعان و امثال اینها بود. فصل دوم درباره میراث خنثی است. درباره خنثی چند تا بحث است: یکی اینکه آیا خنثی یک حقیقت ثالثه است که یک انسان نه مذکر است نه مؤنث؟ اگر حقیقت ثالثه باشد میشود «ما لا نص فیه» و اگر حقیقت ثالثه نباشد، داخل در احد النّصین...
شناسه:447229 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم فصل دوم از فصولی که زیر مجموعه نظر سوم است، درباره ارث کسانی است که ذکورت و انوثت آنها مشخص نیست که از آنها به عنوان خنثی یاد میکنند و خنثی اگر با این اماراتی که ذکر شده است تشخیص داده بشود خنثای مشکل نیست، عمده آن وقتی است که نتوان با این امارات تشخیص داد و این اختصاصی به مسئله ارث ندارد، برای اینکه...
شناسه:447178 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم فصل دوم از فصول چندگانه نظر سوم مربوط به میراث خنثی است، گرچه این بحث به عنوان میراث خنثی مطرح است اما کل احکام خنثی از آغاز تا انجام در این مطرح است، اینطور نیست که درباره خصوص ارث باشد، از احکام طهارت تا احکام دیات هر جا که مربوط به خنثی است با این ضوابطی که در کتاب ارث مشخص شده عمل میشود، اینطور...
شناسه:447195 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم جریان خنثی مادامی که مشکوک است به عنوان خنثی مطرح است وگرنه حقیقتی در خارج باشد به نام خنثی نیست، چون از ظاهر آیات برمیآید که این جنس سومی در خلقت نیست که ﴿یَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ إِناثاً وَ یَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ الذُّکُور﴾[1] قسم سومی نداریم، ما یک موجود خارجی در عالم داشته باشیم در قبال مذکر و مؤنث به...
شناسه:447161 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم چهارمین مسئله از مسائل چهارگانهای که مرحوم محقق ذیل مسئله لعان مطرح کرد این است که اگر پدری - یا در مسئله لعان یا در مسئله شبههی زنا و مانند آن – فرزندش، فرزند حقیقی اگر باشد این همانطور که واجب النفقه اوست، در بعضی از موارد دیه و خطرات هم نظیر عاقله بر عهده او خواهد بود، منتها حکم عاقله را ندارد،...
شناسه:447246 -
Web Content Article This result comes from the Persian version of this content.
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِين سِيَّمَا خَاتَمهم وَ أَفْضَلهم مُحَمَّد وَ أَهْلِ بَيْتِه الأطْيَبِين الْأَنْجَبِين سِيَّمَا بَقِيَّةَ اللَّه فِي الْعَالَمِين بِهِمْ نَتَوَلَّی وَ مِنْ...
شناسه:447131