30 08 2016 429096 شناسه:
image

هلال‌احمر جمعیتی مردم‌نهاد و خدا نهاد است

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آيت‌الله العظمی جوادي آملي در ديدار نماينده ولي‌فقيه در جمعيت هلال‌احمر و در اجتماع مديران، كاركنان و امدادگران هلال‌احمر، اصول و اعتقادات بنيادين جمعيت هلال‌احمر را مترتب از انديشه و كلام الهي برشمردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آيت‌الله العظمی جوادي آملي در ديدار نماينده ولي‌فقيه در جمعيت هلال‌احمر و در اجتماع مديران، كاركنان و امدادگران هلال‌احمر، اصول و اعتقادات بنيادين جمعيت هلال‌احمر را مترتب از انديشه و كلام الهي برشمردند و بیان داشتند:

همين كه دست انساني را گرفته و به كمك او مي‌شتابيد، بهشت را براي خود اختيار مي‌كنيد.

 ایشان به تفاوت‌هاي وجودي هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران با ساير كشورها اشاره و خاطرنشان كردند: در سراسر دنيا جمعيت هلال‌احمر و صليب‌سرخ به ارايه خدمات خيرخواهانه مي‌پردازد، اما در ايران اسلامي اين نهاد مردمي، با استعانت از سيره علوي و نگاه عميق به اصول الهي به مردم نيازمند، خدمت مي‌كند.

آيت‌الله العظمی جوادي آملي با ارج‌نهادن خدمات عام‌المنفعه هلال‌احمر در جامعه، نگاه انسان‌دوستانه و با‌ خلوص اعضاي اين مجموعه به جامعه نيازمند را، مصداق واقعي عمل به دستورات الهي دانستند و تصريح داشتند: اين‌كه امروز شما لباس خدمت هلال‌احمر را به تن كرده و به نجات جان انسان‌ها مي‌انديشيد ارزشمند است و بايد با توكل بر خدا اين روحيه تقويت شود.

معظم له ادمه دادند: جمعيت هلال‌احمر به دليل وجود نيروهاي داوطلب و نيكوكار جمعيتي مردم‌نهاد است؛ ليكن انطباق اهداف، اصول، منش و خط‌ مشي حركتي اين نهاد با دستورات الهي سبب مي‌شود تا اين مجموعه را «خدا‌نهاد» نیز بدانیم.

حضرت آيت‌الله العظمی جوادي آملي در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به فطرت خداجو در انسانها، نمونه عيني اين موضوع را حضور هلال‌احمر در عرصه‌هاي مختلف خدمت به جامعه دانستند و خاطرنشان كردند:

 تقويت اين روحيه از سوي مسئولان، امري لازم و ضروري است.

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات