چون اسلام جهان‌شمول است و به عنوان برنامه آموزنده جهانی نازل شده و دو اصل زوال ناپذير «همگانی» و «هميشگی» بودن، يعنی «كليت» و «دوام» را همواره گوشزد كرده و می كند، بنابراين، لازم است برنامه‌های آن هم جهانی بوده و نمودار زنده‌ای از كليت و دوام باشد. بر همين اساس می توان «حج» را به عنوان يكی از شاخص‌ترين برنامه‌های جهانی اسلام يادآور شد و همگانی و هميشگی بودن آن را سند گويای كليّت و دوام دين الهی دانست.

آیت الله العظمی جوادی آملی:
شعاع پیام نهضت حسینی همهٴ افراد بشریت را در بر می گیرد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه نهضت سید الشّهدا (علیه السلام) یقینا دارای پیام است و چون حسین بن علی (علیه السلام)، انسان كامل و خلیفهٴ خدا در زمین است، پس منطقهٴ نفوذ پیام او نیز محدود نیست، بلكه تا آن جا كه...
همزمان با فرارسیدن دهه اول محرم؛
مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با فرا رسیدن دهه اول ماه محرم، مراسم سوگواری حضرت سید الشهداء علیه السلام از سوی دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور معظم له و عموم دلدادگان به ساحت مقدس ائمه اطهار علیهم السلام طبق سنوات...
به مناسبت دهه اول محرم:
توصیۀ آیت الله العظمی جوادی آملی به مبلّغین/ تأکید بر علمی بودن مجالس عزاداری محرم
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در توصیه ای به مبلغین بیان داشتند: وقتی که ماه باجلال و شکوه محرّم رسید، نباید با قصه مجالس اباعبدالله علیه السلام را اداره کرد، بلکه باید راز و رمز نهضت حسینی که حق‌مدار و حق‌محور بود را بیان...
آیت الله العظمی جوادی آملی:
همه نعمت‌ها به بركت مسجد و حسینیه است / اصل این است که معارف دینی در حسینیه ها گفته شود
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در آخرین جلسه سخنرانی خود در دماوند با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) این مجالس را عاملی جهت وحدت و اتحاد مسلمانان معرفی کردند

رحمت بی انتها ..

اگر خواستیم پیش خدا خجل نشویم چه کنیم؟!

اینها که توبه می کنند، در بهشت اگر یادشان باشد که در دنیا گناه کرده اند شرمنده اند و این شرم عذاب است و در بهشت جا برای هیچ نحو عذاب نیست ...

ذات اقدس اِله کاری می کند که از یاد خود ما می رود،

از صحنه قلب ما برطرف می کند. هم پیش مَلَک می پوشاند و هم پیش فلک، هم پیش انبیا می پوشاند،  هم پیش اولیاء...

 لذا تائب در قیامت وقتی وارد بهشت شد، اصلا یادش نیست که گناه کرده است تا خجل بشود،

 ماییم و این رحمت بی انتها ..