دیگر اخبار
جلد اول مجموعه ارزشمند «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» به زیور طبع آراسته شد

جلد اول مجموعه ارزشمند «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» به زیور طبع آراسته شد

پیام به کنگره مسلمانان آمريکا (اسلام دين بشريت)

پیام به کنگره مسلمانان آمريکا (اسلام دين بشريت)

پیام به آیین اختتامیه نخستین جایزه ملی داستان‌های حماسی

پیام به آیین اختتامیه نخستین جایزه ملی داستان‌های حماسی

ویژگی های معنوی و علمی امام رضا(ع) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

ویژگی های معنوی و علمی امام رضا(ع) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

آموزه های امام رضا(ع) فضای ایران را ولایی کرد

آموزه های امام رضا(ع) فضای ایران را ولایی کرد

پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی

پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی

ایام دهه کرامت یادآور ساختار خلقت ماست/آن که در هسته مرکزی عقل و عدل است، کریم است

ایام دهه کرامت یادآور ساختار خلقت ماست/آن که در هسته مرکزی عقل و عدل است، کریم است

دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد افتتاح شد

دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد افتتاح شد

گزارش تصویری: آیین افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد

گزارش تصویری: آیین افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد

آئین افتتاحیه دفتر مرجعیت آیت الله العظمی جوادی آملی، در استان یزد برگزار می گردد

آئین افتتاحیه دفتر مرجعیت آیت الله العظمی جوادی آملی، در استان یزد برگزار می گردد

شناسه : 17763990
پرسمان؛


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود که به آیات ابتدایی سوره مبارکه نوح اختصاص داشت، اظهار داشتند: می فرماید ﴿یغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ یؤَخِّرْكُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّی﴾، این ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾، گرچه فعل، فعل مضارع است؛ اما ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾؛ یعنی خداوند گناهان «ما سلف» را می‌بخشد نه گناهان آینده را...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود که به آیات ابتدایی سوره مبارکه نوح اختصاص داشت، اظهار داشتند: می فرماید ﴿یغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ یؤَخِّرْكُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّی﴾، این ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾، گرچه فعل، فعل مضارع است؛ اما ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾؛ یعنی خداوند گناهان «ما سلف» را می‌بخشد نه گناهان آینده را، درباره آینده که نمی‌شود گفت خدا گناهان آینده شما را می‌بخشد. اگر گناهان آینده را ببخشد؛ یعنی شما مکلّف نیستید! درباره گناهان آینده که نمی‌شود گفت: «یغفر». بلکه «یغفر» در خصوص گناهان گذشته است، با چه چیزی «یغفر»؟ به وسیله توبه.

ایشان در پاسخ به پرسشی در خصوص روایاتی که می فرماید «هر کسی که به زیارت سیدالشهداء برود گناهان گذشته و آیندهاش آمرزیده میشود» بیان داشتند: در اینجا، «آینده» یعنی توفیق پیدا کند که در آینده گناه نکند، وگرنه هیچ ممکن نیست گناه آینده بخشیده شود؛ این اصلاً این معقول نیست. اگر بگویند که گناهانی که بعد می‌کنی، خدا بخشید؛ یعنی مکلّف نیستی! می‌خواهی نامحرم را نگاه بکنی، بکن! اینکه معقول نیست. اینکه فرمود خداوند گناهان آینده را می‌بخشد؛ یعنی توفیق می‌دهد آدم گناه نکند. نه اینکه ـ معاذالله ـ اگر کسی رفته زیارت بعد تکلیف از او «رُفع القلم» بشود.