دیگر اخبار
روش های تفسیری اهل بیت(ع) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

روش های تفسیری اهل بیت(ع) در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

یاد خدا و پناهندگی به او، بهترین راهکار رهایی از دام شیطان است

یاد خدا و پناهندگی به او، بهترین راهکار رهایی از دام شیطان است

دعوت آیت الله العظمی جوادی آملی از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت آیت الله العظمی جوادی آملی از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

تاکید بر لزوم خودکفایی در زمینه پزشکی به ویژه دارو

تاکید بر لزوم خودکفایی در زمینه پزشکی به ویژه دارو

گزارشی از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی جوادی آملی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

گزارشی از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی جوادی آملی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

پیام رییس جمهوری به مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی جوادی آملی

پیام رییس جمهوری به مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی جوادی آملی

می توانیم مشکلات کشور را با اتکاء به دین حل کنیم/ عزیزان دانشگاهی و حوزوی «دانش» را با «کار» همراه کنند

می توانیم مشکلات کشور را با اتکاء به دین حل کنیم/ عزیزان دانشگاهی و حوزوی «دانش» را با «کار» همراه کنند

زبان گفتگو با جهان باید زبان عقل باشد/ حرف اولِ ما در گفتمان جهانی «توحید» باشد

زبان گفتگو با جهان باید زبان عقل باشد/ حرف اولِ ما در گفتمان جهانی «توحید» باشد

آیا هر کسی که به زیارت سیدالشهداء برود گناهان گذشته و آیندهاش آمرزیده میشود؟

آیا هر کسی که به زیارت سیدالشهداء برود گناهان گذشته و آیندهاش آمرزیده میشود؟

عفاف، تنها برای زن‌ها نیست/ کمک به فقرا جزء برنامه‌های بین‌المللی اسلام است

عفاف، تنها برای زن‌ها نیست/ کمک به فقرا جزء برنامه‌های بین‌المللی اسلام است

شناسه : 17763990
پرسمان؛


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود که به آیات ابتدایی سوره مبارکه نوح اختصاص داشت، اظهار داشتند: می فرماید ﴿یغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ یؤَخِّرْكُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّی﴾، این ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾، گرچه فعل، فعل مضارع است؛ اما ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾؛ یعنی خداوند گناهان «ما سلف» را می‌بخشد نه گناهان آینده را...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود که به آیات ابتدایی سوره مبارکه نوح اختصاص داشت، اظهار داشتند: می فرماید ﴿یغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ یؤَخِّرْكُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّی﴾، این ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾، گرچه فعل، فعل مضارع است؛ اما ﴿یغْفِرْ لَكُمْ﴾؛ یعنی خداوند گناهان «ما سلف» را می‌بخشد نه گناهان آینده را، درباره آینده که نمی‌شود گفت خدا گناهان آینده شما را می‌بخشد. اگر گناهان آینده را ببخشد؛ یعنی شما مکلّف نیستید! درباره گناهان آینده که نمی‌شود گفت: «یغفر». بلکه «یغفر» در خصوص گناهان گذشته است، با چه چیزی «یغفر»؟ به وسیله توبه.

ایشان در پاسخ به پرسشی در خصوص روایاتی که می فرماید «هر کسی که به زیارت سیدالشهداء برود گناهان گذشته و آیندهاش آمرزیده میشود» بیان داشتند: در اینجا، «آینده» یعنی توفیق پیدا کند که در آینده گناه نکند، وگرنه هیچ ممکن نیست گناه آینده بخشیده شود؛ این اصلاً این معقول نیست. اگر بگویند که گناهانی که بعد می‌کنی، خدا بخشید؛ یعنی مکلّف نیستی! می‌خواهی نامحرم را نگاه بکنی، بکن! اینکه معقول نیست. اینکه فرمود خداوند گناهان آینده را می‌بخشد؛ یعنی توفیق می‌دهد آدم گناه نکند. نه اینکه ـ معاذالله ـ اگر کسی رفته زیارت بعد تکلیف از او «رُفع القلم» بشود.