دیگر اخبار
معنای سیاست دینی در کلام امام مجتبی علیه الصلاه و السلام

معنای سیاست دینی در کلام امام مجتبی علیه الصلاه و السلام

علم الوراثه اکتسابی نیست/ علم الوراثه از راه «تولّی» حاصل می شود

علم الوراثه اکتسابی نیست/ علم الوراثه از راه «تولّی» حاصل می شود

پاسخ آیت الله العظمی جوادی آملی به پرسشی درباره بردن نام کوچک ائمه(ع) در ادعیه و زیارات

پاسخ آیت الله العظمی جوادی آملی به پرسشی درباره بردن نام کوچک ائمه(ع) در ادعیه و زیارات

بین زمین و عرش الهی به اندازه دعا و آه مظلوم فاصله است

بین زمین و عرش الهی به اندازه دعا و آه مظلوم فاصله است

تقدیر از خدمات اورژانس کشور/ اورژانس امانتدار مردم است

تقدیر از خدمات اورژانس کشور/ اورژانس امانتدار مردم است

برای عالم شدن مردم هم تعلیم لازم است و هم عمل صالح

برای عالم شدن مردم هم تعلیم لازم است و هم عمل صالح

تقوا آن است که انسان در مسیر اراده خدا قرار بگیرد/ اگر کسی در مسائل خانوادگی خود در مسیر تقوا باشد، تأمین زندگی اش به عهده خداست

تقوا آن است که انسان در مسیر اراده خدا قرار بگیرد/ اگر کسی در مسائل خانوادگی خود در مسیر تقوا باشد، تأمین زندگی اش به عهده خداست

ائمه(ع) از هر فرصتی برای ایجاد سنت های حسنه در جامعه استفاده می کردند

ائمه(ع) از هر فرصتی برای ایجاد سنت های حسنه در جامعه استفاده می کردند

تبلیغ عالمانه، معارف را از گوش به دل مخاطب رساندن است

تبلیغ عالمانه، معارف را از گوش به دل مخاطب رساندن است

حفظ حرمت خانواده، ستون دين است/اگر کسی باتقوا باشد هیچ مشکلی ندارد/مشکلات موجود در جامعه از بی تقوایی است

حفظ حرمت خانواده، ستون دين است/اگر کسی باتقوا باشد هیچ مشکلی ندارد/مشکلات موجود در جامعه از بی تقوایی است

آیت الله العظمی جوادی آملی:


پايگاه اطلاع‌رساني اسراء؛ در جلسه ديدار هفتگی اهالي احمدآباد دماوند با حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي، معظم‌له با اشاره به جريان خلقت انسان و اينكه خداوند جهان را مسخّر انسان قرار داده است، بيان داشتند: خداوند هيچ موجودي را در جهان خلقت به عظمت انسان نمي‌داند. براي اينكه مخلوق‌ها را كه نسبت به هم مي‌سنجد انسان را مسخّر هيچ چيزي نمي‌داند، ولي همه چيز جهان را مسخّر انسان مي‌داند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء؛ در جلسه دیدار هفتگی اهالی احمدآباد دماوند با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، معظم‌له با اشاره به جریان خلقت انسان و اینكه خداوند جهان را مسخّر انسان قرار داده است، بیان داشتند: خداوند هیچ موجودی را در جهان خلقت به عظمت انسان نمی‌داند. برای اینكه مخلوق‌ها را كه نسبت به هم می‌سنجد انسان را مسخّر هیچ چیزی نمی‌داند، ولی همه چیز جهان را مسخّر انسان می‌داند؛ اگر چیزی بزرگ‌تر یا هم‌سطح انسان در زمین و آسمان بود خدا آنها را مسخّر انسان قرار نمی‌داد.

ایشان ادامه دادند: در نتیجه انسان آن‌قدر توانایی دارد كه از همه آسمان‌ها، از همه زمین، از همه موجودات آسمان و زمین بهره بگیرد. فرمود من همه موجودات آسمان و زمین را برای شما مسخّر كردم یعنی انسان این قدرت را دارد که رشد و پرواز كند. اینکه فرشتگان برای حوزویان و دانشگاهیان بال های خود را پهن می‌كنند برای سه هدف است؛ یكی اینكه اینها كه در حوزه یا دانشگاه درس می‌خوانند بال در بیاورند، یكی اینكه از آن استفاده كنند و پرواز كنند، یكی اینكه مثل خود ملائكه بفهمند از جهت پرواز كنند نه در جهت؛ ملائكه برای اینكه بفهمانند از این پَر علمی چطور استفاده كنید فرمودند مثل ما باشید! از زمین و زمان فاصله بگیرید و بالا بیایید.

معظم له در پایان سخنانشان با تكیه بر آیات قرآن كریم به ضرورت شناخت انسان اشاره كردند و تصریح داشتند: ما اگر بدانیم چه كسی هستیم و جایگاه خود را بشناسیم خیلی بهتر از این زندگی می‌كنیم و چیزی ما را به بند نمی‌كشد، اگر خدای ناكرده بیراهه رفتیم یا راه كسی را بستیم همیشه نگرانیم كه چه وقت آبروی ما می‌رود چون این‌طور نیست كه خدا كسی را رها كند لذا همیشه نگرانیم اما اگر انسان در راه خدا باشد هرگز در راه نمی‌ماند «أَ لَیسَ اللَّهُ بِكافٍ عَبْدَهُ »؛ اگر یك حادثه اقتصادی یا فشار اقتصادی پیش آمد مانند این روزها كه فضای اقتصادی ملتهب بود خداوند می فرماید اگر کسی در هر حادثه‌ای بگوید ﴿قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فی‏ خَوْضِهِمْ یلْعَبُونَ﴾ هرگز نمی‌لرزد چون كلّ آسمان و زمین را خدا مسخّر قرار داد.